Články

Stránkování

<1 2 3 4 56 7 8 >
 
 
10.10.2018 Sádlo a transmastné kyseliny

V posledních letech jsme ze sdělovacích prostředků slyšeli na téma konzumace tuků opravdu hodně negativních zpráv. Mimo obecné doporučení vyhýbat se tukům jsme se mohli setkat s termínem nenasycených a nasycených mastných kyselin. S nimi souvisí také pojem transmastné kyseliny, o kterých se častomluví v souvislosti s jejich škodlivostí.  Číst článek

1.10.2018 Trvanlivost sádla

Další předností sádla je dlouhá trvanlivost. Jednou z mnoha drobných překážek, které řeší každá z nás každodenně v kuchyni, je trvanlivost surovin, z nichž vaříme. Určitě to také znáte, nakoupíte maso, mléko, zeleninu a naplánujete si, co budete vařit. Příští den ale nestihnete uvařit, pak se rozhodnete koupit večeři při cestě z práce a najednou zjistíte, že se vám v lednici vše blíží ke konci expirační doby a musíte to rychle spotřebovat. Číst článek

14.9.2018 Sádlo v kuchyni našich sousedů

Používání kvalitního hřbetního sádla v kuchyni není ve střední Evropě pouze dominantou Čechů. Také obyvatelé okolních států si rádi pochutnají na pokrmu, který je připraven ze sádla nebo na sádle.  Číst článek

14.9.2018 Sádlo a intolorance na laktózu

Lidstvo se vždy potýkalo s mnoha chorobami a nemocemi. Některé z nich jsou závažné až smrtelné, jiné jsou naopak mírné či jen obtěžující. Mezi takové patří různé druhy alergií, vyrážek a jiných kožních problémů, astma nebo různé intolerance. Číst článek

14.9.2018 Komplikace dýchacích cest a sádlo

Období přechodu z léta na podzim je střídavě sychravé, teplé a vlhké a ideální pro výskyt nachlazení a onemocnění dýchacích cest. Přechod z tepla do zimy a naopak není pro naše tělo přirozený. Uvnitř budovy je celý den zavřené okno, vydýcháno, a tudíž teplo, a vy sedíte na pohovce pomalu v letním oblečení. Pak zamíříte se psem na procházku a zapomenete se převléknout. Jdete však jen kolem jednoho bloku, a tak si přes ramena přehodíte svetřík a vyrazíte. Tím je zaděláno na problém. Číst článek

13.9.2018 Renesance sádla vytlačuje margaríny

Naši předci měli po staletí jasno. Vepřové sádlo bylo neodmyslitelnou součástí jejich jídelníčku nejenom pro svou chuť, ale také pro snadné skladování a hlavně nezastupitelné výživové vlastnosti. Až přišla listopadová revoluce a s ní mnohé změny, kupodivu i ve výživě. Sádlo se tak stalo odstrkovanou Popelkou, za vzor správné výživy nám byly předkládány ztužené rostlinné tuky. V posledních letech se ale trendy opět změnily a jak to tak vypadá, sádlo zažívá renesanci. Jak to tedy je, jsou pro nás prospěšnější margaríny, nebo staré dobré sádlo?  Číst článek

13.9.2018 Sádlo je výborným pomocníkem v boji s nemocemi

V jednom známém vtipu Pepíček povídá, že husa nám dává sádlo. Jistě tento dialog učitelky s Pepíčkem znáte i vy, kdy se učitelka ptá: „Pepíčku co nám dává husa?“ a Pepíček odpoví: „Sádlo.“ „Výborně Pepíčku a co dále?“ Pepíček opět: „Sádlo.“ Učitelka to zkusí jinak: „Kde spí tvá maminka?“ „Na posteli.“ „Hurá. A čím se přikryje?“ „Peřinou.“ A mírně nervózní paní učitelka se ptá: „A co je v peřině?“ A Pepíček nezklame a odpoví: „Peří.“ S velkou radostí na tváři učitelka hlesne: „Tak co nám dává ještě husa?“ „Sádlo.“ No a tak to může jít do nekonečna. Pepíček je neodbytný, avšak jedno je jisté. Číst článek

5.9.2018 Jak získat vitamín D, když se nemůžeme spolehnout na slunce?

Vitamín D je mimo jiné vitamín, který má za úkol udržovat vyrovnaný poměr vápníku a fosforu v našem těle. Je tedy velmi důležitý pro a rozvoj dítěte, protože se podílí na růstu a vývoji jeho kostí a zubů. Vitamín D ovlivňuje 200 různých chemických reakcí v organismu. Byl nalezen téměř ve všech typech lidských buněk a ve všech lidských tkáních. Je rovněž důležitý pro správné fungování nervového a imunitního systému. Je více než logické, že dostatek vitamínu D je tedy i jakousi mantrou dětských lékařů.  Číst článek

16.8.2018 Spotřeba potravin v ČR roste

Jaké potraviny my Češi konzumujeme rádi, a které spíše omezujeme? Je zajímavé, co všechno nám tato data mohou ukázat. Stravovací návyky Čechů se výrazně mění. Aktuální široká nabídka různých druhů potravin a potravinářských výrobků snížila spotřebu základních surovin z poválečné doby, kde byla na maximu, až na spotřebu minimální. Výrazně méně konzumujeme chléb, mléko i brambory. Celková spotřeba potravin ale v ČR trvale roste. Vloni připadlo na jednoho obyvatele v průměru 770 kilogramů jídla a 250 litrů nealkoholických nápojů a minerálních vod. Je to o 1,6 % více než v předchozím roce. To znamená, že se máme docela dobře a někdo i malinko přibral. :)  Číst článek

27.7.2018 Nejlepší zdroje vitamínu D

Nejjednodušší cesta jak získávat vitamín D je sluneční záření. To bohužel v zimních měsících snadné není. Věděli jste, že jedním z hlavních důvodů proč v tomto období onemocníte, je nízká hladina vitamínu D? Když se nad tím zamyslíte, lidé jsou více nemocní v zimě a na podzim. Je to tím, že se do těla nedostává vitamín D ze slunečního záření. Když se blíží léto svému konci, je čím dál náročnější získávat vitamín D, protože sluneční svit ubývá na intenzitě. Tělo si dokáže vitamín D ukládat, a proto je důležité zásobit se zejména v letních měsících. Pokud takto získáte dostatek vitamínu D, výrazně tím předejdete chřipce a nachlazení v zimních měsících. Číst článek

Na sádle > Články